10 клас 2021-2022 навчальний рік


03.06.2022

Підсумковий урок з розділів «Африка», «Україна в міжнародному просторі»

Виконати  тематичну роботу 

Тематична робота виконується  до 15-00 04.06.2022 (час виконання 10 хвилин) !!!

 Перейти за посиланням для виконання: http://join.naurok.ua/

Код доступу  8692609

 

01.06.2022

Підсумкова контрольна робота

Виконати  контрольну роботу. 

Контрольна робота виконується до 02.06.2022 (20-00), час виконання 25 хвилин. 

Перейти за посиланням для виконання роботи: http://join.naurok.ua/

Код доступу 7695956

 

Посилання на онлайн-урок 27.05.2021 о 9-55:   
https://meet.google.com/qbi-xsyi-hiz    

 27.05.2022

Тема «Україна в системі глобальних економічних відносин»

Мета: називати основних торговельних партнерів  України, наводити приклади країн-інвесторів та великих ТНК в Україні, характеризувати місце України на світових ринках товарів та послуг, капіталу.

  Домашнє завдання

ü Підручник, опрацювати § 49.

ü Підготуватися  до контрольної роботи (повторити §§ 21-49).

ü Переглянути відео-уроки за посиланнями:

 


 


20.05.2022

Тема «Україна в геополітичному вимірі»

Мета: розуміти зміст поняття «геополітична карта світу», називати основні геополітичні центри сили, визначати місце України на геополітичній карті світу, пояснювати домінуючі вектори зовнішньої політики України.

  Домашнє завдання

ü Підручник, опрацювати § 48.

ü Почати готуватися  до контрольної роботи, повторити §§ 21-42

ü Переглянути відео за посиланням:


 

18.05.2022

Тема «Країни Африки. ПАР. Місце країни у світі та регіоні. Основні чинники, що визначають місце країни в міжнародному поділі праці. Система розселення. Особливості структури економіки країни. Види діяльності, що визначають міжнародну спеціалізацію країни. Характерні риси просторової організації економіки. Зовнішні економічні зв'язки. Міжнародні зв'язки України з ПАР»

Мета: виявляти та характеризувати основні чинники, що визначають місце країни в міжнародному поділі праці, особливості системи розселення та структури економіки ПАР, складати комплексну економіко-географічну характеристику країни 

Домашнє завдання

ü Опрацювати § 47,підготуватися до самостійної роботи (§§ 46,47).

ü Переглянути відео урок за посиланням:


 

13.05.2022

Тема «Країни Африки. Єгипет. Місце країни у світі та регіоні. Основні чинники, що визначають місце країни в міжнародному поділі праці. Система розселення. Особливості структури економіки країни, що розвивається. Види діяльності, що визначають міжнародну спеціалізацію країни. Характерні риси просторової організації економіки. Зовнішні економічні зв'язки. Міжнародні зв'язки України з Єгиптом»

Мета: виявляти та характеризувати основні чинники, що визначають місце країни в міжнародному поділі праці, особливості структури економіки країни, що розвивається, характерні ознаки просторової організації економіки Єгипту, складати комплексну економіко-географічну характеристику країни.

 Домашнє завдання

1) Опрацювати § 46.

    2) Пройти тест за посиланням (до 14.05.2022 до 16-00, час виконання 40 хвилин): http://join.naurok.ua/

    Код доступу 2986980

3) Переглянути відео урок за посиланням:



Посилання на онлайн-урок  06.05.2022 о 09-55: 

 https://meet.google.com/qbi-xsyi-hiz

 06.05.2022

Тема «Нерівномірність економічного розвитку субрегіонів Африки. Особливості їх участі в міжнародному поділі праці. Зв'язки України з країнами Африки»

 Мета: актуалізувати знання про субрегіони Африки та найбільші країни, дослідити історико-географічні особливості розвитку країн Африки та сучасну політичну карту Африки, охарактеризувати нерівномірність економічного розвитку субрегіонів Африки, особливості їх участі в міжнародному поділі праці.

    Економіко-географічне положення, а також природні, історичні, етнічні та соціально-економічні відмінності визначають особливості участі субрегіонів Африки в міжнародному поділі праці. 

 

   Найвищий рівень економічного розвитку має субрегіон Південна Африка. Саме тут розміщена найрозвинутіша країна материка ПАР. Загалом у цьому субрегіоні найсприятливіші в Африці природні умови для життя й господарської діяльності людини та величезні запаси мінеральних ресурсів, що створюють об’єктивну базу для розвитку всіх галузей економіки. Суб’єктивною основою такого розвитку є значна перевага нащадків переселенців з Європи, які є найосвіченішою та креативною частиною населення материка. Саме в ПАР найбільше розвинені всі три сектори економіки, насамперед третинний.

Друге місце за рівнем економічного розвитку в цілому належить субрегіону  Північна Африка. Надзвичайно вигідне економіко-географічне положення дає можливість розвивати взаємовигідне співробітництво з Європою. Субрегіон характеризується значною соціально-економічною самобутністю, де арабське населення впродовж багатьох століть пристосовувалося до екстремальних умов життя та господарської діяльності в умовах пустелі. Великі запаси енергоносіїв створюють у субрегіоні умови для економічного зростання, а значна історико-культурна спадщина — для розвитку третинного сектора економіки. Наприклад, в Алжирі будують лікувальні комплекси з використанням 70 термальних джерел (з 282, які є в країні), що створить понад 2 тис. додаткових робочих місць для місцевого населення.

   Західна Африка теж має дуже вигідне географічне положення й природні ресурси для розвитку економіки. Несприятливим для життя є вологий екваторіальний та субекваторіальний клімат, поширення мухи цеце, СНІДу й інших небезпечних інфекційних хвороб серед населення.

   Східна Африка теж має вигідне географічне положення. Тут переважають сприятливі природні умови й багаті природні ресурси. Величезних збитків економіці завдають політична нестабільність у регіоні, військові конфлікти та тероризм, мільйони біженців, пірати Сомалі. У цілому субрегіон має значні потенційні можливості для власного господарського розвитку. Найбільшою мірою це стосується подальшого освоєння території для розвитку власної енергетики та третинного сектора економіки, а в ньому — рекреації й туризму.

Найнижчий рівень економічного розвитку характерний для субрегіону         Центральна Африка. Головна причина полягає в тому, що ці країни віддалені від морів та океанів. В історичному сенсі субрегіон почав розвиватися найпізніше, хоча й найбільше зберіг власну самобутність. Саме тут знаходяться найбідніші країни материка та світу: Чад, ЦАР, Південний Судан з його майже постійними військовими діями.

   Особливості участі окремих субрегіонів Африки в міжнародному поділі праці 

  Визначає різний рівень їхнього економічного розвитку й структура господарства. У цілому всі субрегіони Африки постачають на світовий ринок продукцію гірничодобувної промисловості. Щоправда, кожна частина Африки робить у це власний внесок. Північна та Західна Африка поставляють нафту й газ, Південна та Західна — золото, алмази й дорогоцінне каміння. Центральна Африка постачає мідну руду. Майже скрізь видобувають руди кольорових металів.

Північна та Південна Африка експортують у великих кількостях плоди цитрусових дерев, виноградні вина, тютюн. Країни Західної та Східної Африки постачають на світовий ринок какао-боби, каву, бавовник, тропічну деревину тощо. Узагалі Тропічна Африка відома у світі як постачальник, окрім кави та какао, також арахісу, натурального каучуку, пальмової олії, чаю та спецій.

    Зв’язки України з країнами Африки

   На міжнародному ринку товарів і послуг африканські країни й Україна не є конкурентами, що створює особливе підґрунтя для подальшого розвитку їхніх відносин.

  У цілому Україна має значне позитивне торговельне сальдо з цим материком. Майже 40 країн Африки підтримують постійні торговельно-економічні та науково-технічні зв’язки з нашою державою. Основними торговими партнерами України впродовж багатьох років є Єгипет, Ліберія, Гвінея та Марокко. З Африки Україна отримує переважно продукти тропічного землеробства (банани, каву, рис, арахіс, какао-боби), боксити й інші руди, шлаки та золу. Натомість до країн цього материка ми відправляємо різноманітну промислову продукцію (чорні метали, залізничні локомотиви, машини, обладнання, хімікати та мінеральні добрива) і продовольство (молочну продукцію, зернові, пшеницю та ячмінь, олію, майонез).

   Країни Африканського континенту є нашими постійними партнерами у сфері військово-технічного співробітництва. Україна бере активну участь в операціях ООН щодо підтримання миру в 5 країнах Африки: Ліберії, Кот-д’Івуарі, ДРК, Судані та Південному Судані.

 Домашнє завдання 

·         Опрацювати § 45 (ст.229 – 230), повторити § 43,44 (самостійна робота).


 

 04.05.2022

Тема «Практична робота № 7. Позначення на контурній карті Африки основних районів видобування нафти, залізних, мідних та алюмінієвих руд, центрів їх переробки (збагачення), основних транспортних магістралей та портів експортування»

Мета: закріпити знання про географію і значення основних районів видобування нафти, залізних, мідних та алюмінієвих руд, центрів їх переробки (збагачення), особливості розташування основних елементів транспортної інфраструктури.

Домашнє завдання

Виконати практичну роботу №7   та відправити на електронну пошту : 

falko.svetlana.viktorivna@gmail.com до 06.05.2022.

 Повторити номенклатуру "Країни Африки та їх столиці", підготуватися до самостійної роботи.

 

Посилання на онлайн-урок  29.04.2022 о 09-55: 

 https://meet.google.com/qbi-xsyi-hiz

29.04.2021   

Тема «Господарство країн Африки»

Мета: вирізняти особливості економіки країн Африки, обґрунтовувати особливості спеціалізації сільського господарства; показувати на карті основні райони видобування мінеральних ресурсів, лісозаготівлі, розміщення основних осередків переробної промисловості, пояснювати причини відсталості соціально-економічного розвитку країн регіону.

Домашнє завдання

- Опрацювати § 45.

Виконати тест за посиланням до 16-00 29.04.2022:

 https://forms.gle/NahA1svKoDAKAZqR8 

 - Переглянути відео-урок:


 

22.04.2022 

Тема «Особливості ЕГП Африки. Склад регіону. Сучасна політична карта Африки. Форми державного правління і територіального устрою країн, типи країн за рівнем економічного розвитку. Райони збройних конфліктів, проявів тероризму. Населення»

Метаназивати склад регіону, розрізняти форми державного правління і територіального устрою країн Африки, наводити приклади різних типів та підтипів країн за рівнем економічного розвитку.

Домашнє завдання

. Підручник, опрацювати §§ 43,44, підготуватися до самостійної роботи.

·     Вивчити географічну номенклатуру «Країни Африки та їх столиці» (підручник ст. 215-217).

     ·        Переглянути відео-урок: 

 


20.04.2022   

 Підсумковий урок за темами «Океанія», «Америка»

 Виконати тематичну роботу за посиланням з 8-00 до    

 10-00  20.04.2021https://forms.gle/SSm94LAW9aULgqBj8

 

Посилання на онлайн-урок  15.04.2022 о 09-55: 

https://meet.google.com/qbi-xsyi-hiz   

15.04.2022

Тема «Бразилія. Практична робота № 6. Порівняльна характеристика машинобудування США, Канади та Бразилії»

Мета: виявляти та характеризувати основні чинники, що визначають місце країни в міжнародному поділі праці, називати домінуючі складники третинного, вторинного та первинного секторів економіки Бразилії, скласти комплексну економіко-географічну характеристику країни.

Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 42.

2. Виконати практичну роботу № 6, сфотографувати і надіслати на електронну пошту до 20.04.2022. 

3. Повторити §§ 34-41підготуватися до тематичної роботи «Океанія. Загальна характеристика Америки та країни Америки».

4. Переглянути урок за посиланням:

 


 

Посилання на онлайн-урок 08.04.2022 о 09-55: 

https://meet.google.com/qbi-xsyi-hiz   

 08.04.2022

Тема «Канада»

Мета: виявляти та характеризувати основні чинники, що визначають місце країни в міжнародному поділі праці, називати домінуючі складники третинного, вторинного та первинного секторів економіки Канади.

Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 41.

2. Переглянути урок за посиланням:

 


 06.04.2022

Тема «США: особливості сучасного постіндустріального розвитку країни. Домінуючі складові третинного сектору. Промислові виробництва, що визначають міжнародну спеціалізацію країни. Особливості аграрного сектору. Характерні риси просторової організації господарства. Зовнішні економічні зв'язки. Міжнародні зв'язки України зі США»

Мета: називати домінуючі складники третинного, вторинного та первинного секторів економіки США, наводити приклади промислових виробництв та послуг, що визначають міжнародну спеціалізацію країни.

Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 40.

2. Пройти тест за посиланням (06.04.2022 до 18-00, час виконання 40 хвилин):

 http://join.naurok.ua/  (код доступу1022451)

2. Переглянути урок за посиланням:

 

 

01.04.2022

Тема «США: економіко-географічне положення, природно-ресурсний потенціал, населення»

Мета: називати основні чинники, що визначають місце країни в міжнародному поділі праці, знаходити та аналізувати необхідну інформацію для характеристики країни.

Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 39, повторити §§ 36-38 (підготуватися до самостійної роботи).

2. Підготувати повідомлення про міжнародні зв'язки України та США,

3. Переглянути урок за посиланням:



25.03.2022

Тема «Америка: третинний сектор економіки. Найважливіші міжнародні транспортні магістралі, вузли. Нерівномірність економічного розвитку субрегіонів Америки. Особливості їх участі в міжнародному поділі праці. Зв'язок України з країнами Америки»

Мета: аналізувати інформацію, виявляти структуру та географію третинного сектора економіки регіону, пояснювати причини нерівномірного економічного розвитку субрегіонів Америки, знаходити та показувати на карті світові міста, мегаполіси, фінансові центри, морські порти, аеропорти.

 Завдання Порівняйте транспортні мережі субрегіонів Америки. Зробіть відповідні висновки (виконати завдання до 01.04.2022, сфотографувати та надіслати на електронну пошту).

Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 38.

2. Переглянути урок за посиланням:


 

23.03.2022

Тема «Америка: вторинний сектор економіки. Основні осередки промисловості в регіоні»

Мета: обґрунтовувати особливості розміщення основних осередків переробної промисловості в Америці, аналізувати інформацію та виявляти структуру та географію вторинного сектора економіки регіону, знаходити та показувати на карті найбільші промислові райони

Завдання За картами атласу та текстом параграфа дослідіть розміщення провідних секторів обробної промисловості в Америці. Результати занесіть до таблиці (виконати завдання до 25.03.2022, сфотографувати та надіслати на електронну пошту).

Промислові центри (країни)

Електро-енергетика

Машино-будування

Чорна металургія

Кольорова металургія

Хімічна

 

 

 

 

 

 

 

Основні промислові райони регіону

    Найбільші промислові райони обробної промисловості сформувалися в США:

1.     Приатлантичний – наукоємне машинобудування, нафтохімічна, хіміка-фармацевтична, паперова, поліграфічна, легка промисловість.

2.     Приозерний – чорна металургія, важке машинобудування, хімічна, нафтопереробна, харчова промисловість.

3.     Примексиканський – нафтопереробка, нафтохімія.

    У нових індустріальних країнах найбільші райони обробної промисловості тяжіють до столиць та великих економічних центрів: Сан-Паулу, Мехіко, Ріо-де-Жанейро, Буенос-Айрес: електротехніка, нафтопереробка й нафтохімія, металообробна, автомобілебудування, електрометалургія, харчова, текстильна, швейна, взуттєва.

Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 37.

2. Переглянути урок за посиланням:



04.02.2022

Тема «Австралія: економіко-географічне положення, природно-ресурсний потенціал, населення, господарство»

Мета: називати основні чинники, що визначають місце країни в міжнародному поділі праці, називати домінуючі складники третинного, вторинного та первинного секторів економіки Астралії, складати комплексну економіко-географічну характеристику.

Домашнє завдання  

1. Опрацювати §§ 32,33.

2. Підготувати повідомлення про формування та життя української діаспори в Австралії та надіслати на електронну пошту до 08.02.2022

3. Переглянути урок за посиланням:

 


 02.02.2022

Підсумковий урок за темами «Загальна характеристика Азії» , «Країни Азії»

Виконати  тематичну роботу 

Тематична робота виконується   з 8-00 до 08-45, потім доступ буде закрито!!!

Перейти за посиланням для виконання:

https://forms.gle/28AH4pVpFpKqtfMv8 

 

28.01.2022

Тема «Індія. ЕГП, природно-ресурсний потенціал, система розселення. Особливості структури економіки країни, що розвивається. Спеціалізація сільського господарства. Видобування мінеральних ресурсів. Промислові виробництва, що визначають міжнародну спеціалізацію країни. Характерні риси просторової організації господарства. Зовнішні економічні зв'язки. Міжнародні економічні зв'язки України з Індією. Практична робота № 4»

Домашнє завдання  

1. Опрацювати §§ 30,31.

2.Виконати практичну роботу № 4, сфотографувати і надіслати на електронну пошту до 02.02.2022.

3.Повторити §§ 21-29, підготуватися до тематичної роботи «Загальна характеристика Азії та країни Азії».

4. Переглянути урок за посиланням: 


 

19.11.2021

Тема «Польща. ЕГП, природно-ресурсний потенціал, система розселення, прискорений розвиток третинного сектору, сучасна транспортна система країни. Промислові виробництва, що визначають міжнародну спеціалізацію країни. Спеціалізація аграрного сектору.  Зовнішні економічні зв'язки. Міжнародні зв'язки України з Польщею»

Мета: виявляти та характеризувати основні чинники, що визначають місце країни в міжнародному поділі праці, називати домінуючи складники третинного, вторинного та первинного секторів економіки Польщі, скласти комплексну економіко-географічну характеристику країни.

   Наступним етапом нашої роботи в темі «Країни Європи» є дослідження країн, що мають спільні кордони з Україною. Відносини з найближчими сусідами мають значний вплив на економічний розвиток країни. Серед сусідів стратегічним партнером України є Польща, яка однією з перших постсоціалістичних країн досягла успіхів у проведенні ринкових реформ.

Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 18.

2. Виконати самостійну роботу  за посиланням: 

 http://join.naurok.ua/        код доступу:  7706074   

(робота виконується 40 хв., доступна до 18-00).

3. Переглянути урок : 


 


 12.11.2021

Практична робота № 2. Складання картосхеми просторової організації економіки однієї з європейських країн «Великої сімки»

Посилання на онлайн-урок  12.11.2021 о 9-55:

https://meet.google.com/qbi-xsyi-hiz

Мета роботи: розвивати знання про характерні риси просторової організації господарства однієї з європейських країн «Великої сімки», формувати вміння складати картосхеми і використовувати їх для аналізу особливостей географії основних складових економіки країни.

Домашнє завдання  

1. Повторити §§ 15,16,17, підготуватися до самостійної роботи.

2.Завершити практичну роботу № 2 та  надіслати на електронну поштуfalko.svetlana.viktorivna@gmail.com до 16.11.2021).  

 

       10.11.2021

Тема «Італія. ЕГП, природно-ресурсний потенціал, система розселення, особливості сучасного постіндустріального розвитку країни, зовнішні економічні зв'язки»

Мета: виявляти та характеризувати основні чинники, що визначають місце країни в міжнародному поділі праці, називати домінуючи складники третинного, вторинного та первинного секторів економіки Італії, скласти комплексну економіко-географічну характеристику.

    Про сучасну Італію складно говорити мовою сухих статистичних даних. Туристичні проспекти і художні фільми виробили в нашій свідомості уявлення про сліпуче сонце, давні мозаїки тротуарів і скульптури храмів, про неприборканий італійський темперамент та кровожерливу італійську мафію. Саме ця країна подарувала світу багато чудових речей: автомобілі вищого класу «Феррарі» та «Ламборджіні», модні торгові марки «Армані», «Гуччі» та ін. Вона навчила мало не всю планету готувати спагеті та піцу.

Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 17, повторити §§ 15,16, підготуватися до самостійної роботи та практичної роботи.

2. Завдання. Уявіть, що ви – іноземні журналісти, які отримали завдання скласти короткий огляд  про певні сторони життя Італії. Скласти короткий огляд на надіслати на електронну пошту до 12.11.2021.

3. Переглянути урок : 

 


 

05.11.2021

Тема «Велика Британія. ЕГП, природно-ресурсний потенціал, система розселення, особливості сучасного постіндустріального розвитку країни, зовнішні економічні зв'язки»

Посилання на онлайн-урок 05.11.2021 о 9-55:                        

https://meet.google.com/qbi-xsyi-hiz

Домашнє завдання  

1. Опрацювати §§ 15,16.

2. Переглянути урок :


 

3.Пройти тест за посиланням (до 06.11.2021 20-00, час виконання 30 хвилин):

 http://join.naurok.ua/     (код доступу 8538896)

 


       29.10.2021

Тема «Франція. ЕГП, природно-ресурсний потенціал, система розселення, франкофонія, особливості сучасного постіндустріального розвитку країни, зовнішні економічні зв'язки»

Посилання на онлайн-урок 29.10.2021 о 9-55:                        

https://meet.google.com/qbi-xsyi-hiz

Домашнє завдання  

1. Опрацювати §§ 13,14.

2. Переглянути урок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=PdVZmoaqY7Y

3. Повторити §§ 11,12, підготуватися до самостійної роботи (§§ 11-14).

 

27.10.2021 

Тема «Німеччина. Особливості сучасного постіндустріального розвитку країни. Господарство»

Посилання на онлайн-урок 27.10.2021 о 8-00:                        

https://meet.google.com/qbi-xsyi-hiz

Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 12.

2. Переглянути урок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=VAD66Lfi0Mo

3. Назвіть характерні ознаки: сучасної обробної промисловості Німеччини, зовнішньоекономічної діяльності (виконати завдання в зошиті та надіслати на електронну пошту: falko.svetlana.viktorivna@gmail.com до 29.10.2021).

 

15.10.2021 

Тема «Німеччина: ЕГП, природно-ресурсний потенціал, населення»

Мета: називати основні чинники, що визначають місце країни в міжнародному поділі праці; знаходити та аналізувати необхідну інформацію для характеристики країни.

     Найпотужніша в економічному плані європейська держава – Німеччина. Вона відіграє значну роль  не лише в європейській, а й світовій економіці та політиці. У ХХ ст. саме Німеччина розв'язала дві світові війни і в обох зазнала поразки, причому після другої була поділена на дві частини: східну – НДР і західну – ФРН, господарство яких було вщент зруйноване. Об'єднання Німеччини 1990 р. стало найяскравішою подією, оскільки воно, крім зміни економічної ситуації в об'єднаній країні, вплинуло на поділ сил у всьому світі. На сьогоднішньому уроці вам належить виявити основні чинники, які впливають на економічний розвиток Німеччини.

1. «Візитна картка»

    Завдання. Користуючись картами атласу та підручником, складіть «візитну картку» Німеччини.

2. ЕГП Німеччини

   Завдання. За допомогою карт атласу визначте та оцініть ЕГП Німеччини.

3. Природно-ресурсний потенціал.

   Завдання. За картами атласу охарактеризуйте та оцініть природно-ресурсний потенціал Німеччини

 Домашнє завдання  

 1. Опрацювати параграф 11.

 2. Переглянути урок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=VAD66Lfi0Mo

 3. Виконати завдання в зошиті та надіслати на електронну пошту: 

falko.svetlana.viktorivna@gmail.com до 22.10.2021.

Немає коментарів:

Дописати коментар

9 клас 2021-2022 навчальний рік

                                      24.09.2021    Тема "Чинники розміщення виробництва"       Чинники розміщення виробництва - ц...