Географія 7 клас 2024-2025 н.р.

26.05.2025

Підсумкова робота з розділу «Закономірності формування природи океанів»

Виконати  підсумкову роботу 

Робота виконується   до 21-00 26.05.2025 (час виконання роботи 20 хвилин), потім доступ буде закрито!!! 

Перейти за посиланням для виконання: http://join.naurok.ua/

Код доступу: 7472244

 

23.05.2025

Тема «Екологічні проблеми та охорона природи океанів»

Домашнє завдання                                                       

1. Опрацювати § 53 с.268-269.

2. Повторити §§ 51-52 (підготуватися до підсумкової роботи).

 

19.05.2025

Тема «Види та джерела забруднення океанічних вод (біологічне, фізичне забруднення)»

Домашнє завдання                                                       

1.Опрацювати § 53 с.267-268.

2.  Підготувати та надіслати до 23.05.2025 на електронну пошту дослідження з теми «Екологічні проблеми та охорона природи океанів».

 

16.05.2025

Тема «Види та джерела забруднення океанічних вод (механічне, хімічне, радіаційне забруднення)»

Домашнє завдання                                                       

1.Опрацювати § 53 с.267-268.

2.  Підготувати та надіслати до 19.05.2025 на електронну пошту дослідження з теми «Види та джерела забруднення океанічних вод (біологічне, фізичне забруднення)».

12.05.2025

Тема «Біологічні ресурси океанів»

Мета: пояснювати значення океану для природи та в житті людини, використання його багатств  в господарській діяльності людини.

Домашнє завдання

1. Опрацювати § 53 с.266-267.

2.  Підготувати та надіслати до 16.05.2025 на електронну пошту  проєкт (5 слайдів) з теми (на вибір): 

а) Природні особливості одного з океанів”.

б) Практичне використання Північного Льодовитого в різних сферах людської діяльності.”

 

09.05.2025

Тема «Органічний світ океанів»

Мета: закріпити поняття «планктон», «нектон», «бентос», пояснювати значення океану для природи та в житті людини, використання його багатств  в господарській діяльності людини.

Домашнє завдання

1.  Опрацювати § 53 с.265-266.

2. Відповісти на питання № 3 с.266 підручника та надіслати на електронну пошту до 16.05.2025.

2. Переглянути відеоурок:

https://www.youtube.com/watch?v=UbOhr0KwPYk

05.05.2025

Тема «Енергетичні та водні ресурси океану. Проєкти “Де в океані приховані енергетичні ресурси”, “Чи розв’яже океан проблему  глобального водного дефіциту

Домашнє завдання

1.   Повторити § 52 .

2.     Переглянути відеоурок:  

https://www.youtube.com/watch?v=KTajSkH51j4

 

 02.05.2025

Тема «Закономірності формування океанічних течій»

Мета: сформувати знання про закономірності формування океанічних течій в Світовому океані, вдосконалювати вміння працювати з картами атласу, аналізувати інформацію.

Домашнє завдання

1.   Опрацювати § 52 с.263-264.

2.  Підготувати та надіслати до 05.05.2025 на електронну пошту  проєкт (6 слайдів) з теми (на вибір): 

    а) “Де в океані приховані енергетичні ресурси”

  б) “Чи розв’яже океан проблему глобального водного дефіциту”. 

 

28.04.2025

Тема «Характеристика водних мас океанів»

Мета: сформувати знання про властивості вод Світового океану, вдосконалювати вміння працювати з картами атласу, аналізувати інформацію.

Домашнє завдання

1.   Опрацювати § 52 с.261-262.

2.   Виконати завдання № 1 підпункт  б)  на с.262 підручника та  надіслати на електронну пошту: 

falko.svetlana.viktorivna@gmail.com до 02.05.2025

  3.  Переглянути відеоурок:  

https://www.youtube.com/watch?v=KTajSkH51j4

 

25.04.2025

Тема «Острови в океанах. Мінеральні ресурси Світового океану»

Мета: сформувати знання про  типи островів, вдосконалювати вміння працювати з картами атласу, аналізувати інформацію.

Домашнє завдання

1. Опрацювати § 51  с.259-260. 

2.  Переглянути відеоурок: 

https://www.youtube.com/watch?v=XWWW-a00Q8U&t=5s

 

21.04.2025

Тема «Тектонічна будова та рельєф дна Індійського, Північного Льодовитого, Південного  океанів. Практична робота № 12 "Позначення географічних об'єктів та течій океанів на контурній карті»

Домашнє завдання

1. Опрацювати § 51  с. 255-259. 

2.Виконати практичну роботу № 12 та  надіслати на електронну пошту: falko.svetlana.viktorivna@gmail.com до 25.04.2025. 

3. Виконати завдання  7 ст. 257 підручника та відправити на електронну пошту :  falko.svetlana.viktorivna@gmail.com до 24.04.2025.

 

18.04.2025

Тема «Загальна характеристика і межі океанів. Тектонічна будова та рельєф дна Тихого та Атлантичного океанів»

Домашнє завдання

1. Опрацювати § 51  с. 255-259. 

2. Виконати завдання  7 ст. 257 підручника та відправити на електронну пошту :  falko.svetlana.viktorivna@gmail.com до 24.04.2025.

 

14.04.2025

Підсумкова робота з теми "Євразія"

Виконати підсумкову роботу 

Підсумкова робота виконується  до 21-00 14.04.2025 (час виконання 25 хв.).

Перейти за посиланням для виконання: http://join.naurok.ua/

Код доступу  4615745

11.04.2025

Тема «Найбільші держави Азії. Зв′язки України з країнами Європи та Азії»

Мета: сформувати загальні уявлення про країни азіатської частини Євразії, характерні ознаки природи, населення й господарської діяльності Китаю, Японії, Індії; удосконалити практичні уміння й навички характеризувати природу, населення й господарську діяльність окремих країн материка за картами атласу; актуалізувати та розширити знання про особливості географічного положення, ознаки природи, населення та господарства України; сформувати загальні уявлення про країни, що є сусідами України, сфери співпраці України з країнами Європи.

  Країни Азії. Цей величезний регіон дуже різноманітний за природою й населенням. Тут розташовані й дуже великі, і дуже малі країни.

  Південно-Західна Азія. Найбільші країни цієї частини: Туреччина, Іран, Ірак, Афганістан, Саудівська Аравія. Багато невеликих за площею країн: Сирія, Ліван, Ізраїль, Кувейт та ін. Сюди ж тепер відносять Грузію, Вірменію та Азербайджан.

Національний склад населення Близького Сходу, як ще називають цю територію, різноманітний. Тут живуть араби, євреї, турки, перси, грузини, вірмени й інші народи. Цей регіон — місце виникнення всіх трьох світових релігій. Більшість населення живе в сільській місцевості, у долинах річок і в оазисах. Деякі країни є найбільшими постачальниками нафти на світовий ринок. По нафтопроводах її подають до портових міст, звідки в танкерах перевозять у різні країни.

  Центральна Азія. Цей великий регіон материка відрізняється одноманітністю природи, сухістю, різкою континентальністю клімату, переважанням сухих степів, напівпустель і пустель. Рівнини й улоговини чергуються тут з горами та нагір’ями, які ізолюють територію від вологих вітрів з океанів. У цій частині Євразії розташовані Казахстан, Туркменістан, Киргизстан, Таджикистан, Узбекистан, Монголія й велика частина Китаю.

  Східна Азія. Ця частина материка розташована вздовж узбережжя Тихого океану й витягнута з півночі на південь — від помірного поясу до тропічного. Тут розташовані найбільш населена частина Китаю, Японія, КНДР і Республіка Корея. Природа цих країн різноманітна, переважають рівнини, але є й гірські території.

    У Японії  70% поверхні займають гори, багато вулканів, часті землетруси, трапляються цунамі. Найвища гора й символ Японії – Фудзіяма (3776 м)Розташована на архіпелазі поблизу східних берегів Азії, найбільші острови – Хоккайдо, Хонсю, Сікоку й Кюсю.

   Клімат Японії переважно субтропічний мусонний, на півночі – помірний. На півдні – тропічний. Багато річок. Понад 17 тис. видів рослин, більшість яких ендемічні. Ліси займають 60 % площі країни. Корисних копалин небагато, значну кількість мінеральної сировини завозять з інших країн.

   Населення 126 млн осіб (2017 р.), 99% її населення – японці. Велика середня тривалість життя (понад 80 років). 4/5 проживає в містах, розташованих на прибережних рівнинах: Токіо, Осака, Йокогама, Нагоя, Кіото, Кобе, Саппоро, Хіросіма.

   Високорозвинена країна, посідає провідні місця у світі з виробництва автомобілів, морських суден, побутової електроніки, промислових роботів, верстатів, сталі, електроенергії, цементу, переробляння нафти. Високо розвинута металургія, хімічна, легка, деревообробна галузі. Вирощують рис, картоплю, цукровий буряк, цибулю, огірки, фрукти; посідає одне з перших місць за виловом риби й морепродуктів.

    Китай  розташований у Східній і Центральній Азії, межує з 13 країнами, має найдовший у світі сухопутний кордон – 22,8 тис. км; його омивають води Жовтого, Східнокитайського та Південнокитайського морів. За площею посідає третє місце у світі після Росії й Канади.

   Розташований у межах трьох кліматичних поясів: помірного, субтропічного та субекваторіального. Найбільші річки: Янцзи, Хуанхе. Різноманітна природа, багатий рослинний та тваринний світ.

   Мінеральні ресурси: провідні місця у світі за запасами вугілля, нафти, залізної руди, бокситів, вольфраму, молібдену, олова, ртуті, свинцю, цинку. Усього понад 140 видів корисних копалин.

   Населення країни (1,408 млрд. осіб 2024 р.), багатонаціональна країна (понад 55 етнічних груп), більшість населення ханьці (китайці) = 93%. 90% населення проживає на сході країни. Міст – мільйонерів понад 70. Найбільше – Шанхай (понад 20 млн. осіб), столиця Пекін (понад 20 млн. осіб).

   Провідні місця у світі за виробництвом автомобілів, сталі, вугілля, цементу, зерна, бавовни, м′яса, бавовняних тканин, телевізорів, хімічних волокон, мінеральних добрив, електроенергії. Виробляють комп′ютери, мобільні телефони, побутову техніку.

   Вирощують зернові культури (рис, пшениця, кукурудза), цукрову тростину та цукровий буряк, чай, арахіс, тютюн, фрукти й овочі; розводять свиней, дрібну й велику рогату худобу, домашніх птахів.

   Південна Азія. Серед країн цієї частини континенту найбільша — Індія, а найменша — королівство Бутан у Гімалаях.

  Індія (столиця — місто Делі) розташована в центрі Південної Азії на півострові Індостан та прилеглій материковій частині, країну омивають води Індийського океану.  Виокремлюють великі природні комплекси: Гімалаї, Індо - Гангську низовину та рівнини Декана на півострові Індостан. Переважно субекваторіальний мусонний клімат; найбільші річки – Ганг, Інд, Брахмапутра.

   Багаті запаси залізних, марганцевих, уранових, мідних, алюмінієвих руд, кам′яного вугілля, золота, коштовного й напівкоштовного виробного каміння.

   Перша держава світу за кількістю населення (1,450 млрд осіб, 2024 р.), багатонаціональна країна, серед етнічних  груп переважають – хіндустанці, маратхи, бенгальці, біхарці, пенджабці. Найбільші міста – Мумбаї, Колката, Делі, Ченаї.

     Країна є одним із найбільших світових виробників та продавців вугілля, марганцевої та залізної руд; працюють підприємства чорної металургії, важкого і транспортного машинобудування, виробництва електроустаткування, побутової електроніки, хімікатів.

    Вирощують рис, пшеницю, просо, овочі та фрукти, цукрову тростину, бавовник, каву, арахіс, кунжут, рицину, гірчицю, льон, чай.

   Південно-Східна Азія. Займає півострів Індокитай та острови, складові Малайського архіпелагу. Найбільші за площею країни: Індонезія, Лаос, Таїланд, В’єтнам, Філіппіни. У Малаккській протоці на острові розташована найменша країна цього регіону — Сінгапур. Найбільшу площу території і чисельність населення має Індонезія.

   Зв’язки України з країнами Європи. Україна — одна з найбільших країн Європи. Суходолом Україна межує із сімома країнами: Росією, Білоруссю, Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Румунією та Молдовою. 1991 р. Україна, Росія, Білорусь та Молдова перетворилися з радянських республік на незалежні держави.

   Основним напрямом зовнішньої політики України є інтеграція в європейське співтовариство. Особливе значення мають економічні зв′язки з країнами Європейського союзу — Румунією, Угорщиною, Польщею, Словаччиною тощо.

     Словаччина постачає нам транспортні засоби, косметичну продукцію, папір та картон, Угорщина – автомобілі, лікарські засоби, продукти харчування. Румунія – меблі, взуття, текстильні вироби. З Польщею в Україну привозять технічне обладнання, тканини, фрукти, ліки, одяг та взуття.

   Країни Європейського Союзу надають Україні політичну та фінансову підтримку у проведенні різнобічних реформ.

   Серед інших країн Європи найактивнішими є зв′язки з Німеччиною, Італією, Кіпром, Литвою, Латвією, Естонією.

   Культурні зв′язки: організація фестивалів українського мистецтва, виставок, обміни художніми колективами, покази фільмів, гастролі театрів, майстер-класи.

  «Дні України» щорічно влаштовують культурні центри різних європейських країн.

   Домашнє завдання

1.  Опрацювати конспект уроку.

2. Підготуватися до підсумкової роботи за темою «Євразія»

07.04.2025

ТЕМА «НАЙБІЛЬШІ ДЕРЖАВИ ЄВРОПИ. НІМЕЧЧИНА. ФРАНЦІЯ. ВЕЛИКА БРИТАНІЯ. ІТАЛІЯ»

Мета: формувати загальні уявлення про природу, населення та господарство ключових європейських країн; вдосконалювати практичні вміння визначати географічне положення країн Євразії, виявляти головні риси населення та господарства окремих країн; формувати шанобливе ставлення до національних особливостей, культури, способу життя інших народів.

      У сиву давнину Європа була колискою багатьох високорозвинених цивілізацій: егейської, еллінської, кельтської, римської тощо. Зараз на території Європи розташовано 47 країн. Кожна з них має свою історію, культуру, традиції. Усі вони виникли в різні часи, пережили багато поневірянь, мали інші кордони або входили до територій інших держав. Глибоке та детальне дослідження населення  та господарства європейських країн вас очікує в наступних курсах географії.

Німеччина. Розташована в центрі Європи. Одна із найрозвиненіших держав світу. Основу господарства становить розвинута промисловість, провідними галузями якої є чорна й кольорова металургія, машинобудування, хімічна, електроенергетика, лісова, харчова, легка. Дуже добре розвинуте сільське господарство. Німеччина — виробник пшениці, ячменю, картоплі й хмелю.

Франція. Розташована на заході Європи, посідає друге місце за площею серед європейських держав. Одна із найрозвинутіших країн світу, найбільший європейський центр машинобудування. Вона виробляє літаки, автомобілі, морські судна, різноманітну побутову техніку та електроніку. Провідними галузями є також електроенергетика, хімічна, харчова, легка промисловість. В усьому світі відомі французькі парфуми й косметика, елегантне взуття й одяг. Франція — один із найбільших виробників сільськогосподарської продукції у світі. Славиться своїми садами й виноградниками.

Велика Британія. Острівна держава на північному заході Європи. Високорозвинута країна. Провідне місце посідає промисловість — передове машинобудування, електроніка, хімічна, фармацевтична, харчова, легка. Поблизу берегів Великої Британії відкриті великі поклади нафти й газу. Головною галуззю сільського господарства є тваринництво. Розводять м’ясні й молочні породи корів, овець, свиней і домашньої птиці. Вирощують пшеницю, ячмінь, цукровий буряк, картоплю, овочі. Велика Британія є найважливішим європейським центром міжнародної торгівлі, лідером у сфері фінансових послуг.

Італія. Розташована на півдні Європи на перетині торговельних шляхів. Економічно розвинута країна. Галузі промисловості: машинобудування (автомобільна, електротехнічна, електронна), хімічна, нафтохімічна, легка, харчова. Сільське господарство: вирощують пшеницю, рис, фрукти, овочі, виноград, оливи, кукурудзу, мигдаль, волоський горіх, розводять велику рогату худобу, овець, свиней, птицю. Італія є великим центром світового туризму

Домашнє завдання

1.     Опрацювати § 50 с.250-251.

2. За картами атласу й текстом підручника та конспектом уроку самостійно дослідить особливості географічного положення, природи, населення та господарства країни Європи (на вибір: Франція, Німеччина, Велика Британія, Італія). Результати занесіть у таблицю та відправте на електронну пошту falko.svetlana.viktorivna@gmail.com до 11.04.2025).

 

Географічне положення

У якій частині материка розташована

 

Вихід до моря (океану)

 

Межує

 

Природні умови та ресурси

Рельєф –

 

Клімат

 

Природні зони

 

Корисні копалини

 

 

Населення

Кількість

 

Національний склад

 

Найбільші міста

 

 

Господарство

Галузі промисловості

 

Сільське господарство

 

Види транспорту

 

 

Об′єкти природної спадщини ЮНЕСКО

 

 

 

Зв′язки з Україною

 

 

 

 

04.04.2025

Тема «Населення Євразії»

Мета: сформувати загальні уявлення про формування та ознаки населення материка, ознайомити із сучасною політичною картою Євразії; вдосконалити практичні вміння та навички характеризувати населення материка за тематичними картами атласу; формувати пізнавальний інтерес до національних особливостей, культури, способу життя інших народів; виховувати толерантне ставлення та повагу до всіх народів.

 Раси й народи

   Євразія є батьківщиною двох основних рас – європеоїдної та монголоїдної. Європеоїди становлять 45 % населення материка. Монголоїди становлять близько 37 %усього населення материка.

 Національний склад населення різний: Європу населяють слов′янські народи, німці, французи, італійці, іспанці, ірландці, англійці, на півночі регіону проживають норвежці, шведи, фіни. Південно-Східну Азію – арабські народи, а також турки, курди, перси; Північну Азію – росіяни; Південну-хіндустанці, бенгальці, пакистанці; Південно-Східну - в′єтнамці, тайці, бірманці, малайці. У Центральній Азії проживають тибетці, уйгури, монголи, у Східній – хань (китайці), японці, корейці.

 Розміщення населення

     Найбільш заселені території розташовані там, де поєднуються сприятливі погодні умови і родючі ґрунти, - долини річок Ганг, Хуанхе, Янцзи. Окрім півдня і сходу Азії, до густонаселених регіонів материка належить майже вся Європа. Відносно безлюдні райони: пустеля Гобі, Тибет, Аравійський півострів. Менш заселена північна частина Євразії.

 Політична карта материка

      Політична карта Євразії почала формуватися дуже давно, тому зараз вона строката. Найбільшою за площею державою є Росія (17, 075 млн.кв.км), за населенням Китай (1, млрд осіб). Україна – найбільша за площею держава Європи. Тут розташована й найменша держава світу – Ватикан.

     Держави Євразії різняться за формами правління, державним устроєм, рівнем свого економічного розвитку. На материку є різні види монархій, республік.

       Найбільш розвинутими країнами Європи є : Німеччина, Велика Британія, Франція, Італія. В Азії найрозвиненішою країною є Японія, яка є другою найрозвиненішою країною світу після США.

      Країни Перської затоки та деякі інші розвивають свою економіку завдяки величезним природним ресурсам. Країни Південно-Східної Азії зазнають економічного зростання під впливом Японії.

    Разом з тим на материку й досі є країни з дуже низьким рівнем економічного розвитку (Непал, Бутан, Афганістан та ін.).

      Домашнє завдання
1. Опрацювати § 50 до с. 250. 

2. Відповісти на питання № 4 ст. 251 підручника та відправити на електрону пошту :  falko.svetlana.viktorivna@gmail.com до 07.04.2025

3. Переглянути відеоурок: 

https://www.youtube.com/watch?v=1x58sYhQGOM&t=39s

 

 31.03.2025

Тема «Сучасні екологічні проблеми та охорона природи Євразії»

Мета: пояснювати причини та наслідки екологічних проблем Євразії; аналізувати на прикладах порушення природної рівноваги на материку та шляхи її відновлення.

Давня господарська діяльність людини й висока густота населення спричинили суттєві екологічні проблеми та зміну природи Євразії. На значних територіях спостерігаються забруднення повітря, внутрішніх вод і ґрунтового покриву.

Основні екологічні проблеми Євразії:

1) Особливу небезпеку для здоров’я населення має радіоактивне забруднення. Наймасштабнішою катастрофою була Чорнобильська аварія 26 квітня 1986 р. Унаслідок вибуху на АЕС у довкілля потрапила велика кількість радіоактивних речовин. Радіоактивна хмара пройшла над більшою частиною Європи й навіть потрапила на схід США. Уражено 5 млн га території України, довкола АЕС створена 30-кілометрова зона відчуження. Менш масштабною була аварія у 2011 р. на японській АЕС «Фукусіма», спричинена найсильнішим за час спостереження землетрусом, що також призвело до значних радіоактивних викидів. З моменту захоплення російськими загарбниками території Запорізької АЕС в Україні (2022 р.) над світом нависла загроза радіоактивного забруднення.

2) Одним із основних забруднювачів атмосфери є вуглекислий газ (СО2). Також шкідливими є промислові викиди від підприємств металургії, хімічних комбінатів, автотранспорту.

3) У Євразії нині дуже забруднені прибережні морські та внутрішні води. Найбільші річки материка зазнали значної зміни в хімічному складі води. Чергова екологічна катастрофа була викликана підривом Каховської ГЕС на р. Дніпро в Україні (6 червня 2023 р). Сталося обміління Дніпра, без води залишилось 94 % зрошувальних систем у Херсонській, 74 % - у Запорізькій та 30 % - у Дніпропетровській областях. Опріснення та цвітіння води, забруднення, руйнація оселищ тварин і рослин - шкода, якої завдав залповий скид води з Каховського водосховища у Чорне море.

4) Глобальною проблемою для Євразії є забруднення сміттям. Розкладаючись, такі відходи отруюють ґрунт, а разом з ним і всі рослини, що є або зійдуть на ньому.

Це цікаво знати

Щоразу, викидаючи сміття на березі водойми, у лісі чи в полі, задумайтеся над цими цифрами. Термін розкладання речовин: харчові відходи - близько місяця; папір - 2 роки; уламки цегли та бетону - 100 років; електричні батарейки - 110 років; пластикові пляшки - близько 180-200 років; алюмінієві бляшанки - 500 років; скло - понад 1000 років.

5) Для азійських територій наймасштабнішими екологічними проблемами стали знищення лісів. Проблема вирубки лісів актуальна і для Європи, особливо для Карпат і рівнин помірного поясу. Така інтенсивна зміна первісного природного середовища у найдавніших осередках розселення призвела до втрати чималої кількості видів тварин, зокрема степового пращура сучасного коня тарпана , сирійського кулана, туранського тигра, вовка о. Хоккайдо, японського морського лева, піренейського козерога  тощо.

6) Унаслідок діяльності людини суттєво змінені внутрішні солоні озера - Каспійське та Аральське моря. Рівень води в них значно скоротився, а солоність, навпаки, збільшилася.

Це цікаво знати

В центрі Азії ще 40 років тому було дивовижне малосолоне Аральське море. Його утворили дві могутні річки: Амудар’я і Сирдар’я, які несли свої води із хребтів Паміру. Упродовж багатьох століть рівень води в Аралі залишався приблизно однаковим. Однак усе змінилося в 50-ті роки XX ст., коли для вирощування бавовнику і рису потрібно було створити мережу зрошувальних каналів. Випаровуючись із полів, вода вже не потрапляла до Аральського моря.

Охорона природи материка. Для охорони природних комплексів у Євразії здавна створюють природоохоронні території, охороняють унікальну геологічну, рослинну, тваринну й біологічну спадщину.

У Євразії зосереджена найбільша кількість об’єктів Світової спадщини ЮНЕСКО - 780 найменувань у 2023 р., з яких 502 - у Європі, 278 - в Азії. Хоча серед визначних пам’яток переважають об’єкти культурного надбання (понад 80 %), на материку взято під охорону близько 100 визначних природних об’єктів.

Серед природних об’єктів у Європі особливо відзначаються національні парки, зокрема Біловезька пуща (відома своїми давніми іменними дубами, вік яких перевищує 500 років, у лісах мешкають зубри, вовки, олені та ін.) і Дурмітор у Чорногорії (величний гірський масив, що складається з 27 вершин заввишки 2200 м, 5 каньйонів, 13 озер та понад 780 гірських джерел, оточених стародавніми лісами). Шкоцянські печери в Словенії є однією з найвідоміших карстових систем, що тягнеться на 6,2 км і складається з гігантських гротів, 30 водоспадів висотою до 10 м, а також глибокого каньйону довжиною 2,5 км. Давні букові ліси ростуть на території Карпат. Бук - один з важливих складників помірних широколистих лісів, які колись охоплювали 40 % території Європи, а нині збереглися лише на невеличких ділянках у 20 країнах. Оберігають цілі гірські масиви (гора Монте-Сан-Джорджіо у Швейцарії) і вулкани (Етна в Італії). Серед водних об’єктів відомими є національний парк Плітвіцькі озера в Хорватії - каскад із 16 карстових озер на річці Корана, зв’язаних 92 водоспадами. Дельта Дунаю - болотиста, прорізана густою мережею рукавів та озер. Відома своїми птахами: бакланами, пеліканами, червоними чаплями тощо. Норвезькі фіорди - два найдовших у світі: Гейрангерфіорд (довжиною 15 км) і Нерьойфіорд (17 км), їх оточують мальовничі скелі висотою до 1700 м. Вони утворилися внаслідок руху льодовика 10-12 тис. років тому.

В Азії під охорону взято понад 50 визначних природних об’єктів, серед яких національні парки й заповідники: Ленські стовпи на сході материка (вертикально витягнуті скелі висотою до 100 м уздовж берега річки Лена), Лушань (верхівки гірських хребтів досить пласкі, навіть овальної форми) і 9 парків провінції Сичуань у Китаї (тут мешкає більше ніж 30 % світової популяції рідкісної великої панди), Казіранґа в Індії (заснований для запобігання повному зникненню однорогого носорога), Уджунг-Кулон в Індонезії (зберігаються мангрові зарості, екваторіальні ліси й болота). Охороняється унікальна природа гірських масивів, як-от вулкани Камчатки і Фудзіяма, хребет Сіхоте-Алінь, Золоті Алтайські гори, г. Джомолунгма тощо. Чимало водних об’єктів - озеро Байкал, підземна річка Пуерто-Прінсеса на Філіппінах (перш ніж потрапити в Південнокитайське море, річище проходить у печері) тощо.

Домашнє завдання

1.  Опрацювати  § 49 (с.246), конспект уроку. 

2. Дати відповідь на питання № 6 с. 246 підручника (зробити у робочому зошиті) і надіслати на електронну пошту до 04.04.2025).

 

 21.03.2025

Тема «Природні зони Євразії: напівпустелі й пустелі, субтропічні ліси, савана, субекваторіальні та екваторіальні ліси. Висотна поясність»

Мета: повторити, розширити та систематизувати знання про  природні зони Євразії, сформувати знання про особливі ознаки висотної поясності материка, удосконалити практичні уміння та навички характеризувати природні зони материка за тематичними картами атласу, порівнювати склад та набір висотних поясів.

Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 47, 48.

2. За картами атласу та текстом підручника складіть характеристику природних зон Євразії і  надішліть на електронну пошту: 

falko.svetlana.viktorivna@gmail.com до 24.03.2025.

Назва природної зони

Географічне положення

Особливості клімату

Переважний тип грунту

Представники

рослинного світу

тваринного світу

 

 

 

 

 

 

 

17.03.2025

Тема «Природні зони Євразії: тайга, широколисті ліси, субтропічні ліси й чагарники»

Мета: сформувати знання про природні зони Євразії та закономірності їхнього розміщення територією материка, вдосконалити практичні уміння та навички характеризувати природні зони материка за тематичними картами.

 Домашнє завдання   

1. Опрацювати § 47. 

2.За картами атласу та текстом підручника складіть характеристику природних зон Євразії і  надішліть на електронну пошту: falko.svetlana.viktorivna@gmail.com до 21.03.2025.

Назва природної зони

Географічне положення

Особливості клімату

Переважний тип ґрунту

Представники

рослинного світу

тваринного світу

 

 

 

 

 

 

 3. Перегляньте відеоурок:   https://www.youtube.com/watch?v=Un8FJcFO1a8

 

14.03.2025

Тема «Води суходолу Євразії. Озера, болота, льодовики, багаторічна мерзлота, підземні води. Практична робота № 10 (продовження) «Позначення на контурній карті назв географічних об'єктів Євразії»

  

Мета: поглибити та систематизувати знання про  внутрішні води  материка, сформувати систему знань про найбільші озера Євразії, їх походження, з'ясувати особливості формування боліт, багаторічної мерзлоти, льодовиків, господарське значення внутрішніх вод материка.

Опорні та базові поняття: внутрішні води, озера, озерна улоговина,  екологічні проблеми.

Географічна номенклатура: озера: Каспійське, Женевське, Світязь, Ладозьке, Байкал, Мертве море .

     

    Озера Євразії різні за походженням улоговин, розмірами, глибинами, солоністю й розміщені нерівномірно. Найбільша кількість на північному заході Євразії.

    За походженням улоговин:

- льодовиково - тектонічного походження: Ладозьке  (найбільше в Європі) й льодовикові – Женевське, Боденське;

- тектонічні – Байкал, Іссик – Куль, Мертве море;

- вулканічні – поширені на Камчатці, Японських і Філіппінських островах, малайському архіпелазі;

- залишкові (реліктові) – збережені на місці давніх водойм, які існували в умовах вологішого клімату: Каспійське й Аральське моря;

- загатні – Сарезьке (Памір)

   «Здивуй усіх»

   Байкал – найглибше озеро планети (1642 м.); містить понад 20% запасів поверхневих прісних вод.

    Каспійське море – на території , яку воно займає . – 376 тис.км.кв, - могла б розміститися така велика європейська держава, як Німеччина. Основною водною артерією, яка живіть Каспій, є Волга.

   Балхаш – у Центральній Азії. У західній частині Балхашу вода прісна (за рахунок вод річки Ілі), а у східній – солонувата. Серпоподібна форма перешкоджає швидкому перемішуванню води.

     Мертве море – розташоване на північному заході Аравійського півострів в найглибшій западині світу на 295 м нижче від рівня океану. Солоність води в морі становить 260-270 %.

    Сарезьке озеро на Памірі – одне з наймолодших на земній кулі: утворилося 1911 р. під час землетрусу внаслідок перекриття річки Мургаб величезною брилою. Озеро «висить» над родючими долинами на висоті 3250 м над рівнем моря. 

   Іссик – Куль на Тянь – Шані – одне з найкрасивіших озер світу, назва перекладається з киргизської як «Тепле озеро».

    Озеро Світязь – «український Байкал» - найглибше озеро України понад 58 м.

   Аральське море  - зона екологічного лиха. Від початку 60-х рр. ХХ ст. площа озера зменшилась у чотири рази. До висихання було четвертим у світі озером за площею.

   Інші види внутрішніх вод

  Болота -  поширені переважно у північних та центральних районах помірного поясу (К>1. Зниження у рельєфі, багаторічна мерзлота). Величезні масиви в межах Західносибирської низовини.

   Багаторічна мерзлота  - це товща промерзлих порід завглибшки декілька сотен метрів. Тільки влітку розмерзається тонкий верхній шар ґрунту  (в північно- східній частині материка). Потужність шару збільшується із заходу на схід.

   Льодовики поширені на островах Північного Льодовитого океану на горах вищих снігової лінії на відповідних широтах (Гімалаї, Памір, Тянь - Шань та ін.). За площею гірського зледеніння материк посідає перше місце у світі.

   Євразія багата підземними водами, особливо в межах прогинів платформ.

Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 46.

2. Складіть кросворд (8-10 запитань) «Річки та озера Євразії» та надіслати на електронну пошту до 17.03.2025.
3. Виконати практичну роботу № 10 (продовження) завдання 4 (підпункт 2, нанести озера). 
4. Переглянути відеоурок:

10.03.2025

Тема «Води суходолу Євразії. Річки. Практична робота № 10 (продовження) «Позначення на контурній карті назв географічних об'єктів Євразії»

 Мета: сформувати загальні уявлення про  внутрішні води  материка, особливості існування та нерівномірність поширення залежно від рельєфу та клімату, вдосконалювати практичні вміння учнів з характеристики річок.

Опорні та базові поняття: внутрішні води, клімат, рельєф, річка, річковий басейн, річкова система, режим, живлення, притока, водоспад.

Географічна номенклатура: річки: Амур, Хуанхе, Янцзи, Меконг, Ганг, Інд, Тигр, Рейн, Дунай, Дніпро, Волга, Об, Єнісей, Лена; озера: Каспійське, Женевське, Світязь, Ладозьке, Байкал, Мертве море.

 Уважно розгляньте фізичну карту Євразії. Чи багатий материк внутрішніми водами? В Євразії протікають багато крупних річок земної кулі. Озера Євразії  також вирізняються своїми розмірами й глибиною. До того ж на нашому материку найпотужніший шар багаторічної мерзлоти, грандіозні гірські льодовики, колосальні запаси підземних вод.

     Для того щоб охарактеризувати розподіл внутрішніх вод материка та їхні загальні особливості, скористаємося фізичною картою світу, атласами. Також вам стануть у пригоді знання про клімат та рельєф материка.

 

«Географічний міні-практикум»

Найбільше за площею озеро – Каспійське.

Найглибше озеро світу – Байкал.

Найдовша річка Європи – Волга.

Найдовша річка Азії – Янцзи.

Найсолоніше озеро світу – Мертве море.

Озеро-мандрівник – оз. Лобнор.

Безстічне, солоне і прісне – оз. Балхаш.

Найглибше озеро України – оз. Світязь 

 

        Поняття «внутрішні води»

У Євразії представлені всі види внутрішніх вод. Тут протікає більшість великих річок планети, які належать до басейнів усіх океанів, адже материк ними омивається, та найбільший басейн внутрішнього стоку.

             Басейни стоку

І. Північного Льодовитого океану

ІІ. Атлантичного океану

ІІІ. Тихого океану

ІV. Індійського  океану

V. Басейн внутрішнього стоку

Найбільш розвинута гідрографічна мережа на заході, півночі, сході й південному сході материка.

Багато великих озер зосереджено на рівнинах у внутрішніх районах і на високогірних ділянках Центральної Азії.

Річки переважають рівнині, режим живлення різноманітний, бо залежить від кліматичних умов.

                Найбільшими річками басейну Атлантичного океану є Дунай, Рейн, Єльба, Дніпро

 Рейн

Довжина 1230 км, Площа басейну 185000 км2. Рейн бере початок в Альпах і впадає у Північне море. Живиться здебільшого дощовими водами. Повноводний протягом усього року, отримала назву „стічна канава Європи”.  Витік знаходиться у Швейцарії, тече через Німеччину і Нідерланди до Північного моря.

                                                                 Дунай

Довжина 2960км         Висота витоку 678 м             Площа басейну 817000 км2 Дунай – друга за довжиною річка Європи після Волги. Він починається в горах Центральної Європи і впадає у Чорне море, утворюючи велику дельту. Річка має змішане льодовиково-сніжно-дощове живлення. Вона судноплавна на всій протяжності . На жаль, Дунай, як і інші річки Європи, дуже забруднений.

                                                                 Дніпро

Дніпро — типова рівнинна річка з повільною й спокійною течією.. Ширина долини річки — до 18 км. Площа дельти — 350 км². Живлення змішане: снігове, дощове й підземне. Близько 80% річного стоку Дніпра формується у верхній частині басейну, де випадає багато опадів, а випаровування . Назва Дніпро є скіфською за походженням. Скіфське Данапр перекладається як «глибока ріка» . Найдавніші письмові відомості про Дніпро залишив грецький історик і географ Геродот у четвертій книзі своєї історії, що називається «Мельпомена».  Геродот називав Дніпро Борисфен. Перші вітчизняні відомості про Дніпро є в літописах Київської Русі «Повість врем'яних літ» й у великому поетичному творі «Слово о полку Ігоревім». Поетична назва — Славу́тич.

 Річки басейну Північно Льодовитого океану вкриваються кригою на тривалий час. Навесні коли снігу тануть, рівень води піднімається на 10-15 м і річки виходять із берегів. Найдовшою річкою цього басейну є Лена (4400 км.), найбільшою за площею басейну – Об, а найповноводнішою –Єнісей. На Єнісеї збудовані потужні гідроелектростанції (фото Лена, Об, Єнісей)

                                                                    Лена

      Сибірською красунею – річкою Леною захоплюються всі, хто хоча б одного разу побував на її берегах, плавав по її водах. Лена – велика річка. ЇЇ довжина – 4400 км, за площею басейну посідає третє місце. Отримує води від численних приток. У верхній течії – це гірська річка, яка протікає по дну вузької глибокої долини з крутими берегами. Дельта Лени – надзвичайно складаний гідрологічний об’єкт, який складається з великої кількості рукавів, проток, островів. Річка щороку замерзає, повінь весною і влітку.

 Найбільшими річками басейну Тихого океану є Амур, Хуанхе, Янцзи, Меконг. Живляться переважно мусонними дощами, тому найбільш повноводні влітку. Іноді літні повені перетворюються на справжні катастрофи. Так повені на Хуанхе бувають тричі на рік. Янцзи – найдовша і найповноводніша річка Євразії (6300 км). Меконг у нижній течії розпадається  на багато рукавів і утворює велику дельту. Завдяки великій родючості ґрунтів вона зайнята рисовими полями (фото Хуанхе, Янцзи, Амур, Меконг).

                                                                  Янцзи

Довжина 6380 км                                      Висота витоку 5042 м 
Середньорічний стік 31 900 м³/с
             Площа басейну 1 808,5 км²
 
         Янцзи – найдовша і найповноводніша річка Євразії.
Режим Янцзи мусонний, але річка характеризується великою витратою води як під час літніх мусонів, так і протягом усього року. Сила річки підтримується таненням снігів і льодів у її витоках. Істотно на рівень води нижнього відрізка течії впливають припливи. Під впливом припливної хвилі рівень води щодоби піднімається до 4,5 м при середніх річних коливаннях до 6 м.

Бурхливий характер Янцзи у верхній течії пояснюється суттєвим падінням річки, яке перевищує 5 тис. м. Хуанхе падає з висоти 5500 м у витоках до 331 м на виході з гір. За один кілометр течії річка спускається на десятки метрів зі швидкістю 20 км на годину. Глибина долини верхньої течії досягає багатьох сотень метрів, а ширина дна зазвичай становить 100—200 м. Схили долини вкриті лісом або чагарниковими заростями.

                                                                Хуанхе

Хуанхе, або Жовта річка, — друга за довжиною річка Азії, завдовжки приблизно 5000 км. Вона бере початок на безмежних просторах Тибетського нагір’я. У верхній течії Жовта річка має характер бурхливого гірського потоку, що в багатьох місцях біжить у вузьких ущелинах. У середній течії Хуанхе огинає давній масив Ордос, утворюючи майже прямокутний вигин. Далі річка пробивається через Шансійські гори. Останні 700 км Хуанхе тече територією Великої Китайської рівнини. Це один із найбільш населених районів світу. Виходячи на її простори, Хуанхе сповільнює свій рух, а потім впадає в затоку Бохайвань, розташовану в північно-західній частині Жовтого моря. Неподалік від гирла річка створює дельту, використовуючи мулисті часточки.

Хуанхе має найбільш непостійний, примхливий характер серед водних потоків суходолу. Жодна річка у світі не змінювала своє русло настільки часто і з такими катастрофічними наслідками. Відповідно до літописів, за 2500 років Хуанхе понад 1500 разів виходила з берегів, 26 разів змінювала своє русло, причому сім разів це були суттєві переміщення. При своїх блуканнях Жовта річка не раз зливалася з іншими водними потоками.

 Річки басейну Індийського океану живляться як за рахунок мусонних дощів, так і танення снігів та льодовиків у горах. Свячена річка індуїстів – Ганг, що починається двома витоками в Гімалаях, тече Індо – Гангською низовиною і має рівниний характер течії. Разом із своєю найбільшою притокою Брахмапутрою при впадінні в Бенгальську затоку він утворює найбільшу дельту у світі. Річка Інд починається в Тибеті. У верхній течії вона перетинає хребти Гімалаїв і тече в ущелинах, утворюючи пороги та водоспади. В середній і нижній течії. Інд є рівниною річкою, яка має велике значення для зрошення і судноплавства.

        Рівнині річки Євфрат і Тигр за 195 км від гирла зливаються, утворюючи     р. Шатт – ель –Араб («річка арабів»). Тигр і Євфрат виносять величезну кількість зруйнованих порід, тому їх дельта висувається в затоку на 4 км кожні 100 років. Як свідчать історики, у І ст. обидві річки самостійно впадали в Перську затоку. (фото)

В Євразії утворився великий басейн внутрішнього стоку. До нього належать найдовша річка Європи – Волга (3531 км), Урал, Сирдар’я, Амудар’я (фото Волги)

                                                        Волга

    Річка Волга здавна відома народам світу. Стародавні греки називали її коротко – «Ра», що означало «щедра», у фінських племен вона була відома під іменем «Світла», «Блискуча», а араби в епоху середньовіччя величали її «Ітіль» - «Річка річок». Деякі вчені вважають, що назва річки пішла від російських слів «волога», «вода». Бере початок на Валдайській височині, впадає в Каспійське море. У своїй течії на південь Волга приймає сотні річок і річечок, більші з яких — Ока й Кама. Волга — типова рівнинна річка з повільною течією. У нижній течії ширина її доходить до 1,5—2 км, а в період весняної повені вона розливається на  20—40 км: з одного її берега не видно іншого.

Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 45. 

2. Виконати практичну роботу № 10 (продовження) завдання 4 (підпункт 2, нанести річки). 

3. Переглянути відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=M-YA4FZIB-A

 

 07.03.2025

Тема «Кліматичні пояси і типи клімату Євразії. Практична робота № 11 «Визначення типів клімату Євразії в межах помірного поясу за допомогою кліматичних діаграм»

Мета: сформувати уявлення про розташування кліматичних поясів та особливості їх утворення на материку, вдосконалити вміння виявляти основні характеристики кліматичних поясів.

Опорні та базові поняття: клімат,  кліматичний пояс, основний пояс, перехідний пояс, тип клімату, повітряна маса.

Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 44.

2.Виконати практичну роботу № 11 та  надіслати на електронну пошту: falko.svetlana.viktorivna@gmail.com до 10.03.2025. 

3. Переглянути відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=dwNe9Di0xdk

 

03.03.2025

Тема «Загальні ознаки клімату Євразії»

Мета: актуалізувати  знання про клімат та кліматотвірні чинники, сформувати уявлення про характерні ознаки клімату Євразії, удосконалювати картографічну компетентність.

Опорні та базові поняття: клімат, кліматотвірні чинники, циркуляція атмосфери, повітряні маси, пасат, мусон, західні вітри, циклон, антициклон.

Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 43.

2. Складіть три тестових запитання закритого типу до тексту параграфа.

3. Переглянути відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=Tk7idOtjlKw

 

         28.02.2025

Тема «Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини Євразії. Практична робота 10 (продовження) «Позначення на контурній карті назв  географічних об'єктів Євразії»

Мета: актуалізувати знання про основні форми рельєфу та тектонічні структури, формувати  знання про загальні ознаки тектонічної будови та рельєфу Євразії, удосконалювати розуміння закономірностей у розташуванні форм рельєфу та родовищ корисних копалин.

Географічна номенклатура:

рівнини-Східноєвропейська, Західносибірська, Велика Китайська, Прикаспійська, Середньодунайська, Індо-Гангська, Месопотамська; плоскогір'я Декан, Середньосибірське, Казахський дрібнособковик; гори – Альпи, Піренеї, Апенніни, Карпати, Тянь-Шань, Гімалаї (г. Джомолунгма); нагір'я Тібет, Іранське; вулкани – Гекла, Везувій, Ключевська Сопка, Фудзіяма.

 Домашнє завдання   

1. Опрацювати § 42.

2.Виконати практичну роботу № 10 (продовження) завдання № 4 (підпункт 1) та  надіслати на електронну пошту: 

falko.svetlana.viktorivna@gmail.com до 03.03.2025.

3. Переглянути відеоурок: 

 https://www.youtube.com/watch?v=kZZn-C5_nlk&t=2s

 

          24.02.2025

Тема «Дослідження окремих частин Євразії»

Мета: поглибити та систематизувати знання про історію відкриттів та досліджень окремих регіонів материка, видатних дослідників тп мандрівників.

Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 41.

2. Переглянути відеоурок: 

https://www.youtube.com/watch?v=sbs-SDb3zMs

 

21.02.2025

Тема «Географічне положення Євразії. Поділ Євразії на дві частини світу. Практична робота 10 (початок) «Позначення на контурній карті назв  географічних об'єктів Євразії»

Мета: ознайомитися із загальними відомостями про материк, сформувати знання про особливості географічного положення та берегової лінії Євразії, вдосконалити практичні вміння та навички характеризувати географічне положення материка.

Географічна номенклатура: миси (Рока, Дежньова, Челюскін, Піай), моря (Північне, Балтійське, Середземне, Чорне, Азовське, Баренцове, Східносибірське, Жовте, Охотське, Берингове, Південнокитайське, Аравійське), затоки (Біскайська, Бенгальська, Перська), протоки (Дарданелли, Босфор, Ла-Манш, Берингова, Гібралтарська), острови (Велика Британія, Ірландія, Ісландія, Шпіцберген, Нова Земля, Сахалін, Японські, Курильські, Філліпіни, Великі Зондські – Калімантан, Суматра, Ява), півострови (Камчатка, Корея, Аппенінський, Піренейський, Кольський, Балканський, Скандинавський, Індокитай, Індостан, Аравійський, Малакка).

Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 40.

2. Виконати практичну роботу № 10 (початок) завдання 2, 3 та  надіслати на електронну пошту:  

falko.svetlana.viktorivna@gmail.com до 24.02.2025.

3. Переглянути відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=sbs-SDb3zMs

 

17.02.2025

Підсумкова робота з теми  «Північна Америка»

Виконати  роботу 

Робота виконується   до 17-00 17.02.2025 (час виконання 30 хв.), потім доступ буде закрито!!!

Перейти за посиланням для виконання: http://join.naurok.ua/  Код доступу 6513402

14.02.2025

Тема «Населення Північної Америки. Держави. Зв'язки України з державами Північної Америки. Практична робота № 9  (закінчення)»

Мета: поглибити та систематизувати знання про особливості заселення Північної Америки, кількісний, расовий  та етнічний склад населення материка, сформувати знання про найбільші держави Північної Америки.

Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 39, підготуватися до підсумкової роботи § 33-39.

2. Виконати практичну роботу № 9 (закінчення): завдання № 1, № 3 (пункт 4), висновок та  надіслати на електронну пошту: 

falko.svetlana.viktorivna@gmail.com до 17.02.2025.

3. Перегляньте відеоурок:

 


 

 

10.02.2025

Тема «Природні зони. Вертикальна поясність в горах. Зміни природи Північної Америки людиною. Сучасні екологічні проблеми. Найвідоміші  об'єкти, віднесені до світової природної спадщини ЮНЕСКО»

Мета: сформувати уявлення про особливості природної зональності та вертикальної поясності в горах Північної Америки, про рослинний та тваринний світ материка, розуміти причини виникнення висотної поясності.

Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 37, 38.

2.Дослідження. Порівняйте набір і розміщення природних зон та поясніть причини розбіжностей у простяганні і складі природних  зон Північної і Південної Америки. Результати роботи занесіть у таблицю та  надішліть на електронну пошту: falko.svetlana.viktorivna@gmail.com до 14.02.2025.

 

Ознаки схожості

Ознаки відмінності

 

 

 

3. Перегляньте відеоурок:

 


 

07.02.2025

Тема «Води суходолу Північної Америки. Практична робота № 9 (продовження) «Позначення на контурній карті назв основних географічних об'єктів Північної Америки»

Мета: розкрити особливості внутрішніх вод материка, показати залежність формування й особливості живлення, режиму річок від рельєфу і кліматичних умов материка.

Географічна номенклатура: річки: Міссісіпі, Маккензі, Юкон, Колорадо; водоспад: Ніагарський; озера: Великі (Верхнє, Мічиган, Гурон, Ері, Онтаріо), Велике Солоне.

Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 36.

2. Виконати практичну роботу № 9 (продовження): завдання № 3 (пункт 3), № 4 та  надіслати на електронну пошту: 

falko.svetlana.viktorivna@gmail.com до 10.02.2025.

3. Переглянути відеоурок:

 

03.02.2025

Тема «Загальні ознаки клімату Північної Америки. Кліматичні пояси і типи клімату»

Мета: поглибити та систематизувати знання про кліматотвірні чинники, сформувати знання про особливості клімату Північної Америки, кліматичні пояси і типи клімату, удосконалювати картографічну компетентність, уміння і  навички роботи з кліматодіаграми.

Опорні та базові поняття: клімат, кліматотвірні чинники, циркуляція атмосфери, повітряні маси, пасат, західні вітри, торнадо, циклон, ураган,  кліматичний пояс, основний пояс, перехідний пояс, тип клімату.

Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 35

2. Виконати завдання № 6 (с.177 підручника) і надіслати на електронну пошту до 07.03.2025.

3. Переглянути відеоурок:

 

31.01.2025

Тема «Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини Північної Америки. Практична робота 9 (продовження) «Позначення на контурній карті назв  географічних об'єктів Північної Америки»

Мета: сформувати  знання про  будову земної кори, рельєф та корисні копалини Північної Америки, удосконалювати розуміння закономірностей у розташуванні форм рельєфу та родовищ корисних копалин.

Географічна номенклатура: низовини Примексиканська, рівнини- Центральні і Великі; височини Лаврентійська; гори – Кордильєри (г. Деналі (Мак-Кінлі) - 6194 м), Скелясті, Аппалачі.

 Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 34.

2. Виконати практичну роботу № 9 (продовження) завдання  №3 (підпункт 2) та  надіслати на електронну пошту: falko.svetlana.viktorivna@gmail.com до 03.02.2025.

3. Переглянути відеоурок:


27.01.2025

Тема «Фізико-географічне положення Північної Америки. Дослідження та освоєння материка. Практична робота № 9 (початок) «Позначення на контурній карті назв  географічних об'єктів Північної Америки»

Мета: сформувати загальне уявлення про географічне положення, розміри та форму материка, закріпити практичне вміння складати характеристику фізико-географічного положення материка за допомогою карт атласу, поглибити знання про історію відкриття та дослідження материка.

Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 33.

2.Виконати практичну роботу № 9 (початок) завдання 2, завдання 3 (підпункт 1) та  надіслати на електронну пошту: 

falko.svetlana.viktorivna@gmail.com до 31.01.2025.

3. Переглянути відео-урок:


24.01.2025

Тема «Природні особливості материка Антарктида»

Мета: сформувати систему знань про природу Антарктиди та Антарктики, розуміти причини утворення суцільного покриву зледеніння та його впливу на природу материка, проблем використання природних багатств.

Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 33, повторити §32.

2. Переглянути відео-урок:


 

20.01.2025

Тема «Загальні відомості про Антарктиду»

Мета: ознайомитися з поняттям «Антарктида», загальними відомостями про Антарктиду, особливостями водних мас Південного океану, поглибити знання про історію відкриття та дослідження материка.

Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 31.

2.Дослідження: Виявлення за географічними картами особливостей фізико-географічного положення Антарктиди та його вплив на природу материка (зробити у робочому зошиті і надіслати на електронну пошту до 24.01.2025)
3.Переглянути відео-урок: 
 

17.01.2025

Підсумкова робота з теми «Австралія та Океанія»

Виконати  підсумкову роботу 

Робота виконується  до 21-00 20.01.2025  (час виконання 20 хв.).

Перейти за посиланням для виконання: http://join.naurok.ua/

Код доступу 5124424

 

13.01.2025

Тема «Океанія – найбільше у світі скупчення островів. Їхнє походження та особливості природи. Населення, його склад та розміщення. Політична карта»

Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 30.

2. Підготуватися до комплексної підсумкової роботи § 26-29.

 

27.12.2024

Тема «Населення Австралії, його склад та розміщення. Практична робота № 7 (закінчення)»

Мета: сформувати поняття про особливості сучасного населення Австралії,  ознайомити зі зв'язками України з континентом.

 Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 29 з с.141.

2. Виконати практичну роботу № 7 (продовження): завдання № 1, № 3 (підпункт 4), № 4, висновок  та надіслати на електронну пошту:  

falko.svetlana.viktorivna@gmail.com до 13.01.2025.

3. Перегляньте відео-урок:

 


23.12.2024

Тема «Природні зони. Зміни природи материка людиною. Найвідоміші об'єкти Австралії, віднесені до світової природної спадщини ЮНЕСКО»

Мета: сформувати уявлення про унікальність органічного  світу материка та причини, що його обумовили, систематизувати причино-наслідкові зв'язки закономірного розміщення природних зон материка, на прикладі материка розкрити непередбачуваність наслідків втручання людини у природні процеси виникнення висотної поясності, змін природних комплексів у процесі господарської діяльності людини

 Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 29 до с141 (населення Австралії).

2. Виконати Дослідження. Чому в Австралію заборонено ввозити тварин і рослини? та  надіслати на електронну пошту: falko.svetlana.viktorivna@gmail.com до 27.12.2024.
3. Переглянути відео-урок:

20.12.2024

Тема «Клімат Австралії. Води суходолу. Практична робота 7 (продовження) «Позначення на контурній карті назв  географічних об'єктів Австралії». Практична робота № 8 «Визначення типів клімату Австралії за кліматичними діаграмами»

Мета: ознайомитися з особливостями формування клімату Австралії, поглибити та систематизувати знання про кліматичні чинники, закріпити вміння визначати за допомогою кліматичних карт та кліматодіаграм основні ознаки клімату на різних територіях материка.

 Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 28.

2. Виконати практичну роботу № 7 (продовження) завдання   № 3 (підпункт 3), практичну роботу № 8 та  надіслати на електронну пошту: falko.svetlana.viktorivna@gmail.com до 23.12.2024.

3. Переглянути відео-урок:

 


16.12.2024

Тема «Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини Практична робота 7 (продовження) «Позначення на контурній карті назв  географічних  об'єктів Австралії»

Мета: сформувати знання про закономірності формування рельєфу і корисних копалин.

Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 27.

2. Виконати практичну роботу № 7 (продовження) завдання  № 3 (підпункт 2) та Дослідження: Чому в Австралії немає діючих вулканів?  і надіслати на електронну пошту: falko.svetlana.viktorivna@gmail.com до 20.12.2024.

3.Переглянути відео-урок:


 

13.12.2024

Тема «Географічне положення Австралії. Дослідження та освоєння материка. Практична робота 7 (початок) «Позначення на контурній карті назв  географічних об'єктів Австралії»

Мета: сформувати загальне уявлення про географічне положення, розміри та форму материка, закріпити практичне вміння складати характеристику фізико-географічного положення материка за допомогою карт атласу, поглибити знання про історію відкриття та дослідження материка, формувати знання про закономірності формування рельєфу і корисних копалин.

Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 26.

2. Виконати практичну роботу № 7 (початок) завдання  № 2 та № 3 (підпункт 1) та  надіслати на електронну пошту: 

falko.svetlana.viktorivna@gmail.com до 16.12.2024.

3. Переглянути відео-урок: 

 

09.12.2024

Підсумкова робота з теми «Південна Америка»

Виконати  підсумкову роботу 

Робота виконується  до 21-00 13.12.2024  (час виконання 20 хв.).

Перейти за посиланням для виконання: http://join.naurok.ua/

Код доступу 6219135
 

 06.12.2024

Тема «Населення Південної Америки. Держави. Зв'язки України з державами Південної Америки. Практична робота № 5  (закінчення)»

Мета: сформувати знання про населення Південної Америки, його расовий склад та розміщення, походження та формування сучасного населення материка, ознайомитися з особливостями політичної карти материка та історією її формування, сформувати уявлення про країни розташовані  на материку та характерні відмінності між ними, показати місце української діаспори в країнах Південної Америки.

Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 25, повторити §§ 20-24 (підготуватися до підсумкової роботи)

2. Виконати практичну роботу № 5 (закінчення): завдання № 1, 3 (пункт 4), зробити висновок та  надіслати на електронну пошту: 

falko.svetlana.viktorivna@gmail.com до 09.12.2024.

3. Перегляньте відео-урок:


02.12.2024

Тема «Природні зони Південної Америки. Висотна поясність Анд. Зміни природи материка людиною. Найвідоміші об'єкти Південної Америки, віднесені до світової природної спадщини ЮНЕСКО. Дослідження «Природні унікуми Південної Америки»

Мета: сформувати уявлення про особливості природних зон Південної Америки, про рослинний та тваринний світ материка, розуміти причини виникнення висотної поясності, змін природних комплексів у процесі господарської діяльності людини.

 Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 24.

2. Виконати дослідження в практичному зошиті (автор О. Стадник) с. 23 «Природні унікуми Південної Америки» та надіслати на електронну пошту до 06.12.2024.

 


3. Перегляньте відео-урок:


29.11.2024

Тема «Води суходолу Південної Америки. Практична робота    № 5 (продовження) «Позначення на контурній карті назв основних географічних об'єктів Південної Америки»

Мета: розкрити особливості внутрішніх вод материка, показати залежність формування й особливості живлення, режиму річок від рельєфу і кліматичних умов материка.

Географічна номенклатура: річки: Амазонка, Парана, Оріноко; озера: Маракайбо, Тітікака; водоспади: Анхель, Ігуасу.

Домашнє завдання  

1.  Опрацювати § 23.

2. Виконати практичну роботу № 5 (продовження), автор О. Стадник  - завдання № 3 (пункт 3), № 4   і  надіслати на електронну пошту: 

falko.svetlana.viktorivna@gmail.com до 02.12.2024.

3.  Переглянути відео-урок: 


25.11.2024

Тема «Загальні ознаки клімату Південної Америки. Кліматичні пояси і типи клімату. Практична робота № 6 «Визначення типів клімату Південної Америки за кліматичними діаграмами»

Мета: дослідити своєрідність клімату Південної Америки, з'ясувати причини, що обумовлюють її найвологіший клімат серед материків, ознайомитися з основними характеристики кліматичних поясів та причини їх утворення, удосконалювати картографічну компетентність, уміння і  навички роботи з кліматодіаграми.

Опорні та базові поняття: клімат,  кліматичний пояс, основний пояс, перехідний пояс, тип клімату, повітряна маса.

Домашнє завдання  

1.  Опрацювати § 22.

2. Виконати практичну роботу № 6 (автор О. Стадник)   і  надіслати до 29.11.2024 на електронну пошту:  falko.svetlana.viktorivna@gmail.com

3.  Переглянути відео-урок: Клімат Південної Америки

22.11.2024

Тема «Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини Південної Америки. Практична робота 5  «Позначення на контурній карті назв  географічних об'єктів Південної Америки»

Мета: сформувати систему знань про особливості внутрішньої будови Південної Америки, розташування форм рельєфу та родовищ корисних копалин на материку, удосконалювати розуміння закономірностей у розташуванні форм рельєфу та родовищ корисних копалин.

Географічна номенклатура: низовиниАмазонська, Орінокська, Ла-Платська; плоскогір'я Бразильське, Гвіанське; гори – Анди (г. Аконкагуа); вулкани Льюльяйльяко, Котопахі.

Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 21.

2.Виконати практичну роботу № 5 (автор О. Стадник): завдання № 2, № 3 (підпункт 2) та  надіслати до 25.11.2024 на електронну пошту: 

falko.svetlana.viktorivna@gmail.com

3. Переглянути відео-урок: 

 


18.11.2024

Тема «Географічне положення Південної Америки. Дослідження та освоєння материка. Практична робота 5  «Позначення на контурній карті назв  географічних об'єктів Південної Америки»

Мета: сформувати загальне уявлення про географічне положення, розміри та форму материка, закріпити практичне вміння складати характеристику фізико-географічного положення материка за допомогою карт атласу, поглибити знання про історію відкриття та дослідження материка.

Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 20.

2.Виконати практичну роботу № 5: завдання № 3 (підпункт 1).

3. Дослідження : визначити  географічні координати  крайніх  точок та протяжність з пн. на пд. та з зх. на сх.  Південної Америки (надіслати на електронну пошту до 22.11.2024).

4. Переглянути відео-урок: Географічне положення Південної Америки

15.11.2024

Підсумкова робота з теми «Африка»

Виконати  підсумкову роботу 

Робота виконується  до 21-00 18.11.2024  (час виконання 20 хв.).

Перейти за посиланням для виконання: http://join.naurok.ua/

Код доступу 1411420

 

11.11.2024

Тема «Населення та політична карта Африки. Практична робота № 3 «Позначення на контурній карті назв основних географічних об'єктів Африки» (закінчення)»

Мета: сформувати знання про основні раси і народи  населення Африки, особливості їхнього формування, динаміку і розміщення, окремі держави; ознайомитися зі зв'язками України з державами континенту.

Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 19.  

2. Виконати практичну роботу № 3 (закінчення): завдання № 2 (пункт 4), № 5, висновок та  надіслати до 15.11.2024 на електронну пошту: 

falko.svetlana.viktorivna@gmail.com

3. Підготуватися до підсумкової  роботи з теми «Африка» (повторити §§ 11-18).

4. Переглянути відео-урок:


 

08.11.2024

Тема «Природні зони Африки, закономірності їх поширення (тропічні пустелі й напівпустелі)»

Мета: поглибити знання про закономірності розташування природних компонентів на прикладі Африки, про взаємозв'язки природних компонентів у складі природних зон, сформувати вміння складати характеристику природних зон за типовим планом.

Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 18.

2. Перегляньте відео-урок: Природні зони Африки

 

04.11.2024

Тема «Природні зони Африки, закономірності їх поширення (вологі екваторіальні ліси, савани та рідколісся)»

Мета: поглибити знання про закономірності розташування природних компонентів на прикладі Африки, про взаємозв'язки природних компонентів у складі природних зон, сформувати вміння складати характеристику природних зон за типовим планом.

 Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 16, 17.

2. Перегляньте відео-урок:


 

25.10.2024

Тема «Води суходолу Африки. Використання водних ресурсів. Практична робота № 3 (продовження) «Позначення на контурній карті назв основних географічних об'єктів Африки»

Мета: сформувати уявлення про внутрішні води материка, особливості існування та нерівномірність поширення залежно від рельєфу та клімату, охарактеризувати головні басейни стоку та річкові системи, типи озер.

Географічна номенклатура: річки: Ніл, Конго, Нігер, Замбезі, Оранжева; озера: Вікторія, Танганьїка, Ньяса, Чад; водоспад: Вікторія.

Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 15.

2. Виконати практичну роботу № 3 (продовження): завдання № 2 (пункт 3), № 3, № 4 та  надіслати на електронну пошту: 

falko.svetlana.viktorivna@gmail.com до 28.10.2024.

3. Переглянути відео-урок: Води суходолу Африки

21.10.2024

Тема «Загальні ознаки клімату, кліматичні пояси і типи клімату Африки. Практична робота № 4 «Визначення типів клімату Африки за кліматичними діаграмами»

Мета: сформувати уявлення про основні кліматичні характеристики материка,  систематизувати особливості й закономірності впливу основних кліматотвірних чинників на прикладі клімату Африки, ознайомитися з основними характеристики кліматичних поясів та причини їх утворення, сформувати навички аналізу кліматодіаграми.

Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 14.

2.Виконати практичну роботу № 4 та  надіслати на електронну пошту: falko.svetlana.viktorivna@gmail.com до 25.10.2024.

3. Переглянути відео-урок: Клімат Африки

18.10.2024

Тема «Тектонічна будова Африки. Рельєф, корисні копалини. Практична робота 3 (початок) «Позначення на контурній карті назв основних географічних об'єктів Африки»

Мета: закріпити знання про тектонічну будову материків на прикладі Африки, з'ясувати вік основних складових, удосконалити знання про залежність рельєфу та корисних копалин від тектонічної будови території, ознайомитися з найбільшими формами рельєфу материка з мінерально-сировинною базою.

Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 13.

2. Виконати завдання №2, 3 практичної роботи № 3 (початок) та  надіслати на електронну пошту (Зошит для практичних робіт з географії. автор О. Стадник):  

falko.svetlana.viktorivna@gmail.com до 21.10.2024.

3. Переглянути відео-урок: Тектонічна будова Африки. Рельєф, корисні копалини

14.10.2024

Тема «Географічне положення Африки. Дослідження та освоєння материка. Практична робота № 2 «Визначення географічних координат крайніх точок та протяжності материка з півночі на південь та із заходу на схід»

Мета: сформувати поняття «географічне положення материка», формувати вміння характеризувати географічне положення материка в певній послідовності за типовим планом; сформувати уявлення про географічне положення Африки; його вплив на різноманітність природи; систематизувати знання про основні етапи дослідження материка, закріпити практичні навички визначення географічних координат, вимірювання відстаней на карті за масштабом та географічною сіткою.

Опорні та базові поняття: географічне положення, типовий план характеристики, крайні точки материка, берегова лінія.

Домашнє завдання  

1. Опрацювати §§ 11, 12.

2.Виконати практичну роботу № 2 та  надіслати на електронну пошту: falko.svetlana.viktorivna@gmail.com до 18.10.2024 

3. Переглянути відео-урок: 


 

11.10.2024

Тема «Природні комплекси материків»

Мета: удосконалити уяву про ПК,  сформувати знання про природні зони й висотну поясність, фактори їх утворення, закономірності поширення «ПТК».

Домашнє завдання

1. Опрацювати § 10.

2. Виконати самостійну роботу за посиланням до 21-00 14.10.2024 (включно), час виконання 15 хвилинhttp://join.naurok.ua/  код доступу 9668968

3. Переглянути відео-урок: 

 


 07.10.2024

Тема «Географічна оболонка-найбільший природний комплекс Землі»

Мета: удосконалити, узагальнити та систематизувати знання про взаємоз'язок природних компонентів на прикладі вивчення природно-територіальних комплексів, сформувати поняття «ПТК», «ландшафт», географічна оболонка.

Домашнє завдання

1. Опрацювати § 9.

2. Підготуватися до самостійної роботи  (повторити §§ 1-8).

 

 04.10.2024

Тема «Глобальні зміни клімату»

Домашнє завдання

1.  Опрацювати § 8.

2.  Виконати практичну роботу на с.35 підручника  до 08.10.2024 та надіслати на електронну пошту  falko.svetlana.viktorivna@gmail.com

30.09.2024

Тема «Кліматичні пояси і типи клімату Землі»

Мета: повторити поняття «тип клімату», «кліматичний пояс», акцентувати увагу на виділенні закономірностей їхніх змін, узагальнити уявлення про розташування кліматичних поясів, особливості їх утворення, основні характеристики

Опорні та базові поняття: клімат, кліматичний пояс, основний пояс, перехідний пояс, тип клімату, повітряна маса.

Домашнє завдання

1. Опрацювати § 8.

2. Підготувати повідомлення про глобальні зміни клімату.

3. Перегляньте відео-урок:


 

27.09.2024

Тема «Повітряні маси, їхні властивості та переміщення. Загальна циркуляція повітряних мас. Закономірності розподілу атмосферних опадів»

Опорні та базові поняття: кліматотвірний чинник, тиск, вологість, вітер, хмарність, опади, пояс тиску, повітряна маса, кліматичний фронт.

Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 7 .

2. Переглянути відео-урок: Повітряні маси

23.09.2024

Тема «Кліматотвірні чинники. Кліматична карта. Розподіл сонячної енергії на Землі. Закономірності зміни температури повітря»

Опорні та базові поняття: кліматотвірний чинник, температура, тепловий пояс, ізотерма, підстильна поверхня, теплоємність, відбивання сонячної енергії.

Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 6.

2 Дайте відповідь на питання №6 с.27 (відповідь надіслати на електронну пошту  falko.svetlana.viktorivna@gmail.com до 27.09.2024).

3. Переглянути відео-урок: Кліматотвірні чинники

 

20.09.2024

Тема «Тектонічні структури: платформи  та  області  складчастості. Закономірності поширення основних форм рельєфу на материках. Практична робота № 1 «Виявлення  закономірностей поширення  основних  форм рельєфу материків на основі аналізу тектонічної та фізичної карт світу»

Мета: ознайомитися з поняттям «тектоніка», сформувати уявлення про неоднорідність земної кори, її поділ на стійкі ділянки та області складчастей, удосконалити знання про взаємозв'язок тектонічних структур і процесів та рельєфу місцевості, сформувати чітке уявлення про закономірності формування форм рельєфу.

Опорні та базові поняття: тектонічна структура, платформа, щит, плита, пояс складчатості, форма рельєфу.

Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 5 с.22-23.

2. Виконати практичну роботу № 1 до 27.09.2023 та надіслати на електронну пошту  falko.svetlana.viktorivna@gmail.com

3. Переглянути відео: Тектонічні структури 

 

16.09.2024

Тема «Тектонічна карта. Геологічні ери та епохи горотворення»

Мета: сформувати знання про геологічний час та його періодизацію, удосконалити знання про горотворення у часі й просторі.

Опорні та базові поняття: геологічний час, геохронологічна шкала, геологічна ера, горотворення, складчастість, епоха горотворення.

Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 5 с.19-22 (до тектонічних структур).

2. Переглянути  відео:

 


 

13.09.2024

Тема «Походження сучасних материків  унаслідок  руху  літосферних плит»

Мета: удосконалити знання про літосферні плити і результати їх переміщення, сформувати загальне уявлення про формування материків і океанів у часі й просторі. 

Домашнє завдання  

1. Опрацювати §4.

2. Відповісти на питання № 4 с. 19 підручника та надіслати на  електронну пошту: falko.svetlana.viktorivna@gmail.com до 16.09.2024.

3. Переглянути  відео-урок: Походження сучасних материків

09.09.2024

Тема «Способи зображення географічних об'єктів та явищ на картах материків»

Мета: узагальнити й систематизувати знання про способи зображення географічних об'єктів та явищ на картах материків.

Домашнє завдання

1. Опрацювати § 3.

2. Переглянути відеоурок: Способи зображення географічних об"єктів та явищ на картах материків

06.09.2024

Тема «Джерела  географічної  інформації про материки. Карти материків,  їхня  класифікація»

Мета: повторити поняття «карта», удосконалити знання про особливості різних видів картографічних джерел знань та використовуваних при цьому методів.

Опорні та базові поняття: карта, масштаб, класифікація , тематична карта.

Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 2.

2. Складіть перелік наявних у вас джерел географічних знань.

3. Переглянути відео-урок : 


 

02.09.2024

Тема «Материки та океани як об’єкти вивчення  регіональної географії. Співвідношення на Землі материків та океанів. Материки і частини світу»

 Мета: з'ясувати особливості нового курсу, предмет його вивчення, сформувати уявлення про систему  географічних наук, що вивчають окремі регіони Землі, повторити знання про розподіл земної поверхні на материки, океани, частини світу.

Опорні та базові поняття: географія, материк, океан, частина світу, географічний об'єкт, процес, явище.

Домашнє завдання  

1. Опрацювати § 1.

2. Переглянути відео-урок :


 


Немає коментарів:

Дописати коментар

9 клас 2021-2022 навчальний рік

                                      24.09.2021    Тема "Чинники розміщення виробництва"       Чинники розміщення виробництва - ц...